Początkujący Poradnik gracza

Wojny i walki

W świecie gry zarówno klany jak i postacie indywidualnie mogą walczyć ze sobą.

  • Jeśli postać ma białe imię i nie przebywa w strefie walki (np. na CS, TW) - nie brała udziału w żadnej walce postaci. Stan neutralny.
  • Jeśli postać zaatakuje postać w stanie neutralnym (białe imię) - imie atakującego zmieni kolor na fioletowy. (tzw. "oflagowany")
  • Jeśli atakowana postać odda, kontratakuje, jej imie również zmieni kolor na fioletowy.
  • Gdy walka dwóch oflagowanych postaci zakończy się śmiercią jednej z nich, po paru minutach flaga zanika, postać wraca do stanu neutralnego.
  • Gdy atakowana postać nie odda, a atakujący nie zaniecha ataku i zabije postać, jego imię zmieni kolor na czerwony. (tzw. "złapie karmę")
  • Postać z czerwonym imieniem (ukarana) w przypadku śmierci może upuścić jakiś przedmiot z ekwipunku, gdy na liczniku PK (zabicia na karmę) ma więcej niż 3 pkt.
  • Postać z czerwonym imieniem może zostać zaatakowana przez dowolną postać. (atak nie spowoduje oflagowania)
  • Za zabicie postaci z czerwonym imieniem, postać atakująca nie otrzymuje żadnej kary. Dodatkowo może się wzbogacić o łup z walki.
  • W przypadku wojen klanowych, dwustronnych nie ma żadnej kary za walki. Nie można również złapać karmy.
  • W przypadku wojny klanowej, jednostronnej obowiązują zasady takie jak gdyby jej nie było, z tym wyjątkiem, że jeśli klanowicz z klanu wypowiadającego zginie z ręki klanowicza klanu któremu wypowiedziano wojnę, straci mniej doświadczenia.
  • W przypadku wojen dwustronnych w przypadku śmierci postaci, postacie tracą mniej doświadczenia, niż w przypadku śmierci od stworów.
  • W strefach walki (np. CS, TW, Forty, areny, eventy) postacie nie flagują się, ani nie łapią karmy.
  • W przypadku ucieczki ze strefy walki, postać zostaje oflagowana w chwili opuszczenia strefy.
  • Miasta objęte są strefą pokoju. Nie można w niej walczyć.
  • Poza miastami, postacie same decydują o tym czy i kiedy podejmą walkę i jak zareagują na atak