Początkujący Poradnik gracza

Fortece

W grze dostępne są fortece. Listę ich i lokalizacje znajdziesz na mapie (alt+m, zakładka fortece). Fortece może zdobyć klan. Forteca oferuje klanowi schronienie. Podobnie do siedzib klanowych w miastach można w niej odpocząć, wzmocnić się, odzyskać doświadczenie.

Fortece można zdobyć/odbić w oblężeniu. Oblężenie trwa maksymalnie godzinę. Rozpoczyna się w godzinę od zapisu pierwszego chętnego klanu. Na jedną fortece może zapisać kilka klanów. Opłata za zapis pobierana jest tylko od pierwszego z klanów. W chwili zdobycia fortu oblężenie kończy się. Po zdobyciu fortu następuje okres ochronny, trwający około 3h, w trakcie którego nie można zapisać na ponowny atak fortu. Obrońcy mogą pokonać NPCa atakujących (przed fortem, w trakcie oblężenia) aby obronić fort. Atakujący muszą pokonać wszystkich kapitanów fortu (NPC w forcie, np. Kapitan Łuczników) (w małych fortach) oraz centrum sterowania (w dużych fortach, potrzebować będziecie do tego wsparcia profesji: Kowal) oraz przenieść z głównego budynku (otworzy się po pokonaniu wszystkich punktów funkcyjnych fortu) by zawiesić ją na dachu.

Fort oferuje wzmocnienia takie jak w miastach. Do tego posiada własną podziemną instancje z RB-ami. W trakcie oblężeń od NPC chroniących fort można zdobyć KE. (przedmioty potrzebne do nabycia np. talizmanów)

W strefie walki maksymalny enchant przedmiotu to +8, jeśli postać posiada jakikolwiek przedmiot ulepszony powyżej tego progu, będzie działał jak analogiczny ale +8.